bara en massa trevligheter

Jullov

Kategori: Allmänt

Då var första terminen avklarad. Det var väl inget svårt? Jobbigt, men inte svårt. Alla borde plugga lite utomlands.
Den senaste veckan har vi nästan inte haft någonting att göra så det har blivit mycket pub- och restauranghäng, shopping och soffmys.
Idag gick vi ett gäng till Pygmalion för några sista pints innan julen och vi hamnade i några väldigt intressanta diskussioner. Vi pratade bland annat om politik, religion och kultur. Det är verkligen ingenting jag skulle intressera mig för därhemma men det är såå kul, intressant och givande tillsammans med människor från andra länder. Kulturkrock på hög nivå, älskar det!
 
Nu ska jag hem och fira jul och det ska bli så himla skönt. Gillar verkligen Dublin och Irland, men inget slår ju hemma liksom. Det jag ser fram emot mest är:

1. Att handla på ICA
2. Att värma händerna vid Julius kakelugn
3. Att äta normalt bröd och grönsaker
 
Nu ska jag packa och städa det sista, om 24 timmar är jag hemma i Tranås!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: