bara en massa trevligheter

Skriver en osammanhängande text om allt som dyker upp i huvudet

Kategori: Allmänt

Det är så himla mycket tankar i huvudet just nu. Vad gör jag, vad vill jag, vad kommer hända? Jag vill stanna lite här och fortsätta skjuta fram verkligheten. Så som jag alltid gör. Alltid rädd för den normala vardagen. Jag vill inte fastna.
Vad ska jag göra härnäst? Det enda som håller mig tillbaka från att göra vad fan jag vill är kapitalproblemet. Man blir inte asrik av att plugga, det kan jag lova. Om jag fick välja helt skulle jag ta allt det lilla jag har kvar när sluttentorna är färdiga, boka ett flyg till en europeisk storstad typ Budapest, kanske Wein och sen bara vara. Strosa runt lite och se Europa. Dra nytta av EU's fördelar. Är det något jag har lärt mig av att bo här så är det hur enkelt det är att resa utan villkor.
Men, sen kommer förståndiga Emelie och drar mig i tanketrådarna. Det vore ju högst osunt att lägga ens sista pengar på nöjen när man med största sannorlikhet ska vara arbetssökande i kanske sex månader framöver. Men ååååh, vad jobbigt det är att vara "förståndigare" än vad man egentligen vill.

En av mina närmsta gymnasiekompisar ska få barn. Hon blir den fjärde i klassen. Är vi så vuxna nu? En av tjejerna är tillochmed tvåbarnsmamma nu för tiden. Herregud, jag har ju inte ens slutat skolan än. Har inte ens flyttat hemifrån på riktigt. Nä, nu blev det för mycket tankar på en och samma gång.
 

Hanna och jag vintern 10/11. När jag flyttar hem härifrån är hon morsa, hur sjukt?!

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: