bara en massa trevligheter

Paus!

Kategori: Allmänt

Livet rullar på och jag känner mig mer hemma här än någonsin. Dock är livet som bachelorgraduate väldigt stressigt, och inatt drömde jag saker som jag brukade drömma förr, när jag var alldeles för stressad och rädd att förlora kontrollen. (Ja, jag tror delvis på drömtydning) Dessa drömmar är äckligt verklighetsförankrade och handlar mer eller mindre om att jag tappar alla mina tänder, vilket ofta motsvarar personlig osäkerhet och stress i verkliga livet.
 
Jämt när jag känner att det blir lite för mycket för att orka med så tänker jag på Julius och vad vi ska hitta på när jag flyttar hem igen. Vart vi ska bo, hur vi ska bo, vart vi ska resa och hur vi ska fira jul ihop. Sånt ger mig energi.
 
Men ja, nog om det. Vad gör man i Dublin då? Man dricker väldiga mängder alkohol, thats for sure. Igår var jag och Elisa på bio och självklart sipprade vi på varsin Bulmers under filmen. Vardagsalkoholismen här "skrämmer" mig lite, jag skulle aldrig kunna leva såhär en längre tid.
Nu låter allt dethäringa väldigt negativt, men jag älskar att bo här. Jag älskar staden, människorna, byggnaderna, vattnet, bussarna, affärerna, skolan, pubarna. Listan kan göras lång.

Nu ska jag fortsätta med min PESTEL-analys.
Pussi<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: