bara en massa trevligheter

Kärlek till materiella ting

Kategori: Allmänt

Jag är väldigt bra på att fästa mig väldigt starkt vid vissa, för andra, oviktiga ting. Hemma i mitt rum hos mina föräldrar har jag två par silverfärgade metallpåfåglar. Dessa två var påväg att åka i soptunnan uppe hos mina svärföräldrar. Kärlek vid första ögonkastet. Dedär fåglarna är det absolut finaste jag har i mitt rum. Tror att de är några slags servetthållare egentligen.
Nu känner jag ett nytt kall. Jag är helt förälskad i tanken på att ha en stor dalahäst stående på lackhyllan i mitt rum. Ååh, så fint och mysigt. Och traditionellt.
Men efter mycket om och men har jag kommit fram till att dalahästar inte är det lättaste att få tag på. Om man inte vill betala över 4-500 riksdaler det vill säga..
 
Hjälp!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: