bara en massa trevligheter

Hello from Dubblän

Kategori: Allmänt

Hejsan svejsan!
 
Nu har vi spenderat fyra dagar i Dublin och jag trivs så himla bra hittills. Att lämna Julle hemma var jobbigare än jag trott och jag grät konstant från hotellrummet i Linköping till Stockholm. Det var hemskt.
När vi väl kom fram blev vi upphämtade på flygplatsen av vår hyresvärd Daphne. Hon är som en liten extramamma och vår enda kontakt här på ön(hittills).
 
Första dagen var ganska jobbig. Allt blev verkligt så himla fort. Vi satt i soffan med Daphne och pratade med diverse kundtjänster om saker vi var tvugna att fixa och allt blev så himla mycket på en gång. När Daphne gått upptäckte vi att bredbandet inte fungerade(vilket det skulle göra då vi tog över det från föregående ägarna) och vi hade ingen aning om nånting. Just i den stunden ville jag bara hem.

Men efter att ha utforskat staden och blivit lite mer hemma i lägenheten känns allt så himla bra! Och nu ikväll fick vi bredband! Sån lättnadskänsla. Innan har vi gått till närmsta bibliotek för kontakt med omvärlden.
 
Hade jag inte haft en hemsk UVI hade jag varit glad och lycklig, men nu har jag så ont att jag kan fälla en himla massa tårar när det är som värst.
 
Nu ska jag se färdigt på The Beach och sen sova i min stenhårda säng. Det är en resårmadrass utan bäddmadrass. Skönt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: